vineri, 7 februarie 2014

Decembrie.Vineri.13 - part.I

Iata-ma aici! In linistea asta tulbure, inundat fiind de amintiri, de mustrarile propriei constiinte. Toate au un sfarsit. As fi vrut insa ca sfarsitul asta sa nu vina niciodata. Ma tulburat decizia pe care a luat-o. Atat de rece, de radicala, parca picata din cer. Nu ma pot abtine sa nu o invinovatesc...pana la urma numai ea a gresit. Nu ma pot abtine sa nu o mustr, sa-i spun cat de mult o dispretuiesc, cat de mult a reusit sa ma schimbe, cat de rece ma face sa ma simt acum. Stiam ca distanta asta va dizolva incetul cu incetul toate legaturile formate intre noi si totusi mie mi se pare ca lucrurile mergeau pe un fagas normal.
Intra hotarata pe usa din corpul unde aveam orele. Stateam abatut, putin socat, de pervazul de la fereastra paralela cu usa salii unde invatam. Era slaba, de aceeasi inaltime cu ea, cu liniile corpului bine conturate, cu parul putin zburlit, cu ochii verzi si mici, cu fata putin murdara de pubertate. S-a apropriat de mine, cel mahnit, si mi-a soptit razand la ureche:
- Te-a parasit moldoveanca?
- Taci. Si tu esti moldoveanca.
- Asta inseamna ca o sa te parasesc si eu.
Apoi si-a continuat drumul, sovaielnica. Ii pierdusem conturul in intunericul coridorului, inghitita fiind de acea blestemata zi de vineri.
Oare ce-i venii fetei mele sa ia o hotarare asa de transanta ? Oare a gasit ceva mai bun? Am exclus varianta unui ”ceva mai bun”, nu avea cum sa fie ceva mai bun...eu eram foarte bun. Noi, impreuna...doamne ce prostie mare a facut fata asta.
Se intoarse. Eu eram tot sprijinit de acelasi pervaz, gandind parca mai rational, acceptand situatia in care ma aflam. Se oprise in fata mea. Statea dreapta, cu mainile in sold si se uita la mine.
- Nu ai de gand sa-mi spui nimic?
- Ba da. Vreau sa ma lasi in pace.
- La cinci, in biblioteca.
A intrat in sala ei de curs care era fix langa a mea. Nu aveam intentia sa ma duc la biblioteca. Desi, poate mi-ar fi prins bine.
Poate regretul care il am pentru noi, este pedeapsa pentru ceea ce s-a intamplat luna trecuta, tot in mareata biblioteca...blestemat loc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu